Vi samler inn informasjon om deg under betalingsprosessen i vår butikk, samt informasjon knyttet til dine prestasjonener i våre Online Lederkurs.
Hva vi samler og lagrer
Når du besøker nettsiden vår, samler vi:
- Produkter du har sett på: Vi bruker dette til for eksempel å vise deg produkter du nylig har sett på
Vi bruker også informasjonskapsler for å holde oversikt over innholdet i handlekurven mens du surfer på nettstedet vårt.
Når du kjøper fra oss, ber vi deg om å gi informasjon, inkludert navn, faktureringsadresse, fraktadresse, e-postadresse, telefonnummer, kredittkort/betalingsinformasjon og valgfri kontoinformasjon som brukernavn og passord. Vi bruker denne informasjonen til for eksempel:
- Sende deg informasjon om din konto og bestilling
- Svar på dine forespørsler, inkludert tilbakebetalinger og klager
- Behandle betalinger og forhindre svindel
- Sett opp din konto for butikken vår
- Overholde alle juridiske forpliktelser vi har, som å beregne avgifter
- For å forbedre våre butikktjenester
- Send deg markedsføringsmeldinger, hvis du velger å motta dem
Hvis du oppretter en konto, lagrer vi ditt navn, adresse, e-post og telefonnummer, som vil bli brukt til å fylle ut kassen for fremtidige ordre.
Som hovedregel tar vi kun vare på opplysninger om deg så lenge vi trenger dem til de formål som opplysningene er samlet inn til, og vi ikke lenger er lovpålagt å beholde dem. Vi vil for eksempel tar vare på ordreinformasjon i 3 år av regnskaps- og avgiftsmessige årsaker. Dette inkluderer navn og e-postadresse samt faktura- og leveringsadresse.
Vi tar også vare på kommentarer og omtaler, hvis du velger å skrive dem.
Hvem som har tilgang
Medlemmer av vår stab har tilgang til informasjonen du oppgir til oss. For eksempel både Systemadministrator og Butikksjefer har tilgang til:
- Ordreinformasjon, slik som hva som er kjøpt, når det ble kjøpt.
- Kundeopplysninger som for eksempel navn, e-postadresse samt faktura- og leveringsadresse og kjøpte kurs.
Vår stab har tilgang til denne informasjonen for å hjelpe til med å gjennomføre ordre, behandle refunderinger og gi deg kundestøtte.
Hva vi deler med andre
Vi deler opplysninger med tredjepartsleverandører som hjelper oss med å behandle ordre og levere nettbutikktjenesten:
Klarna Checkout
Når du legger inn en bestilling i nettbutikken med Klarna Checkout som den valgte betalingsmåten, sendes informasjon om produktene i ordren (navn, pris, antall, SKU) til Klarna. Når kjøpet er ferdig sender Klarna fakturerings- og leveringsadressen tilbake til nettbutikken. Disse dataene pluss en unik identifikator for kjøpet lagres deretter som fakturerings- og forsendelsesdata i bestillingen i WooCommerce.
Akismet
Vi samler inn informasjon og besøkende som kommenterer på nettsteder som bruker Akismet antispam-tjenesten. Informasjonen vi samler inn avhenger av hvordan administartoren setter opp Aksimet for nettstedet, men typisk inkluderer det den kommenterendes IP-adresse, brukeragent, refererende side og nettstedets URL (sammen med annen informasjon som er opgitt av den komenterende, som navn, brukernavn, epost-adresse og kommentaren i seg selv).Kopiert!